صادق زیباکلام نمایه

صادق زیباکلام: ما اصلاح طلبان نتوانستیم برای دهه ۶۰ و ۷۰ و به تدریج دهه ۸۰ بگوییم که ما چه می خواهیم، آقای سید محمد خاتمی نتوانست بگوید چه می‌خواهد.

به گزارش مشرق، صادق زیباکلام در گفتگو  با خبرآنلاین،هم از زمزمه های عبور از خاتمی گفت هم از اردشیر زاهدی.

او که می گوید حاضر است پشت سر رقبای اصولگرایش چون احمد توکلی نماز بخواند از ترسی رونمایی کرد که جالب بود، او گفت همانقدر که از امثال ابوبکر البغدادی و اسامه بن لادن می ترسد از تتلو و تتلوها هم می ترسد، و البته از نسلی که پر از خشم و نفرت است.

از شعار«اصلاح طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا» هم حرف زد و صریح و بی پرده از اصلاح طلبان انتقاد کرد، اصلاح طلبانی که می گوید روزگارشان به سر آمده و باید به مانند مردم قرون وسطی که بعد از مرگ پادشاه می گفتند«شاه مرد، زنده باد شاه» حالا باید اصلاح طلبان هم بگویند؛ «اصلاحات مُرد، زنده باد اصلاحات»

گزیده ای از این گفتگو را میخوانید:

درباره اردشیر زاهدی

* من اطلاع دقیقی نداشتم که ایشان در مصاحبه ای که با تلویزیون فارسی زبان بی بی‌سی کرده چه گفته است. از یکی از خبرنگاران سایت های خبری شنیدم که او از سردار سلیمانی و سیاست های جمهوری اسلامی تجلیل کرده و انتقاداتی هم به ترامپ در مورد سیاست هایی که علیه ایران دارد کرده بود. خبرنگار که یک خانم بود تلفنی از من پرسید شما حدس می زنید یا فکر می‌کنید که آقای زاهدی چه دلیل و انگیزه هایی می تواند داشته باشد برای این تعریف و تمجیدی که از جمهوری اسلامی ایران کرده است؟ من پاسخ دادم یک احتمال می تواند این باشد که شاید او بنا بر دلایلی می خواهد به ایران بازگردد و می خواهد مقداری روابط بهتری را با مسؤلین داشته باشد، تاکید می کنم گفتم یک احتمال این است.  در نهایت خودم  اضافه کردم که بعید به نظر می رسد که او خواسته باشد به ایران بازگردد، بنابراین شاید انگیزه ها و دلایل دیگری داشته باشد.

* خیلی ها از این نظر من انتقاد کردند، از بهنود تا بقیه و یکی پس از دیگری حزب اللهی ها از هم سبقت گرفتند تا درد و بلای وطن پرستی آقای زاهدی شاه پرست را بر فرق سر صادق زیباکلام بکوبند.

* عرض می کنم من گفتم شاید ایشان چنین انگیزه ای داشته باشند، اگر  ۵۰ ساله بود مثلا می گفتیم ممکن است او در زمان انقلاب ملکی، باغی، کارخانه ای در ایران داشته و الان می‌خواهد آنها را احیا کند، ولی هرچه بیشتر فکر می کنم می بینم این ها برای زدن آن حرفها انگیزه آنچنانی نمی‌تواند برای این فرد بوده باشد، بنابراین تنها دلیلی که می ماند این است که ایشان واقعا حرف‌هایش را صادقانه می گوید.

 به احترام انسانهای وفادار

*من برای انسان هایی که وفاداری دارند احترام خاصی قائل می شوم، من برای فرح پهلوی احترام زیادی قائل هستم و این احترام هیچ ارتباطی به مسائل سیاسی ندارد، برای اینکه ایشان ۴۱ سال است به محمدرضا پهلوی که من به شدت با او مخالفم، وفادار مانده است، این کار از نظر من خیلی ارزشمند است. همسر شهید دکتر فاطمی که به ایران آمد با من رفت و آمد خانوادگی داشت، سر قضیه آقای احمدی نژاد و رحیم مشایی سال ۹۰ وقتی ایشان بازداشت شد، من خیلی برای ایشان تلاش کردم و استغفرالله فقط پیش خدا نرفتم و برای این کارم فقط یک دلیل داشتم، آنهم اینکه این زن از روزی که در سال ۳۲ یا ۳۳ زمانی که دکتر فاطمی را تیرباران کردند همچنان به دکتر فاطمی وفادار ماند. این چیزها برای من ارزش دارد و از این بابت هم من برای آقای اردشیر زاهدی فوق العاده احترام قائل هستم چون او می گوید من طرفدار جمهوری اسلامی و سردار قاسم سلیمانی هستم و خیلی کارهای خوبی در سوریه کردیم ولی در عین حال عکس محمدرضا پهلوی هم روی طاقچه اش هست.

ترامپ نژاد پرست است

* من با تحریم ها مخالف هستیم، اگر اساسا تحریم ها هم نبود، آدمی به اسم صادق زیباکلام با تمام سلول های بدنش با ترامپ مخالف است، من ترامپ را نژادپرست، ضدزن، ضدمسلمان و ضد سیاه‌پوستان می دانم، بنابراین من همه جوره علیه ترامپ هستم

دوچرخه سازی بیشتر از ساخت موشک ارزش دارد

* من به بچه هایی که بتوانند یک دوچرخه بسازند هم افتخار می کنم تا ما بتوانیم آن دوچرخه را در بازار جهانی صادر کنیم و بتوانیم با آن دوچرخه، با دوچرخه نوع مرغوب ترکیه، کره یا چین رقابت کنیم. من فکر می کنم این هم از نظر صنعتی و هم از نظر تکنولوژی  و هم از نظر اقتصادی بیشتر ارزش دارد تا موشک و پهپاد. من پیشرفت را در ساخت یک دوچرخه ای می بینیم که شما بتوانید آن را به خارج از کشور صادر کنید و با امثال ترکیه و .. رقابت کنید.

سیاستمداران مستقل

* از نظر من سیاستمدارمستقل کسی است که هم شاه پرست ها هم حزب اللهی ها می خواهند سر به تن او نباشد، مثل خود من.(خنده) اما در مورد مصادیقی که گفتید، در اصولگراها آقای احمد توکلی را من یک فرد مستقل می‌دانم، در اصلاح طلبان هم کم نیستند افرادی که من آنها را مستقل می بینم ، مثلا آقای سعید لیلاز، کرباسچی، حسین مرعشی ،علی مطهری یا آقای محمود صادقی چهره هایی مستقل هستند. سیاستمدار مستقل کم نیستند.

بحث عبور از خاتمی مطرح نیست اما....

گفت مدینه گفتی و کردی کبابم.....۲۲ سال پیش یک شبی در دوم خرداد ۷۶ اصلاحات متولد شد ....اگر یک نفر از کره ماه بیاید و از دختر یا پسر ی 22 ساله بپرسد که چه فرقی بین یک اصلاح طلب و یک اصولگرا است، نمی تواند پاسخ دهد.

اینکه آنها نمی توانند پاسخ این سؤال را بدهند آنها مقصر نیستند بلکه مقصر صادق زیباکلام، سید محمد خاتمی، محمدرضا عارف و.. هستند، مقصر ما هستیم که نتوانستیم بعد از ۲۲ سال بگوییم اصلاح طلبی یعنی چی، اصلاح طلبی چیست و اصلاح طلب کیست!  زبان من مو درآورد که باید به آدم ها بگویند که اصلاح طلب کیست، جامعه به چه عنوان ما را باید بشناسد.  خیلی از آن چیزهایی که ما می گوییم اصولگرها هم می گویند.احترام به قانون، به رأی مردم، احترام به حقوق همسایه و ...را مگر اصولگراها هم نمی گویند؟

ما مقصریم /اگر عارف کاندیدا می شد ۱۰۰ هزار رأی هم نمی آورد

* آقای عارف در انتخابات اسفند ۹۴ یک و نیم میلیون رای آورد....من معتقد هستم که اگر آقای محمدرضا عارف ثبت نام کرده بود، یقینا تایید صلاحیت می شد و ۱۰۰ هزار رای هم نمی آورد، اتفاقا خیلی کار درستی کرد که ثبت نام نکرد. اینکه ۱ و نیم میلیون رای را ما به ۸۰ هزار رای رسانده ایم، درست است که بخشی از آن را اصولگرایان گرفته اند و بخشی دیگر را شورای نگهبان ولی مقصر اصلی خود ما هستیم.

* من بعد از حادثه کوی دانشگاه روی پای آقای خاتمی افتادم که بیا کسانی که در این حادثه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و آسیب دیدند و در بیمارستان هستند را چند دقیقه ببین، به قرآن اعدامت نمی کنند ولی نیامد. ملاحظاتی داشت که نیامد.

خاتمی باید پاسخگو باشد

* ما خبط و خطا کم نداشته ایم و یک جاهایی باید محکم تر می ایستادیم و یک جاهایی باید یک کارهایی را می کردیم ولی خطای اصلی این بود که ما بعد از ۲۲ سال نتوانستیم به مردم بگوییم که ما به دنبال چه هستیم.

* من می گویم شما از آقای خاتمی و رهبری اصلاح طلبان یک سوال ساده بکنید که ما ۲۴ میلیون نفری که آمده ایم و رای داده ایم آقای روحانی دربرابر مطالبات ما چه گامی را در این ۳ سال برداشته است؟ چه کسی باید پاسخگو باشد؟

* آقای خاتمی باید پاسخگو باشد، آقای عارف باید پاسخگو باشد، آقای سعید حجاریان، موسوی لاری، مصطفی تاجزاده و صادق زیباکلام باید پاسخگو باشند، ما باید پاسخگو باشیم چون ما بودیم که آن ۲۴ میلیون نفر را به رای دادن ترغیب کرده ایم. ما یکبار گفته ایم که نظرمان نسبت به روحانی چیست؟ اصلا انگار نه انگار آن ۲۴ میلیون نفری که به او رای داده اند یک مطالباتی هم داشته اند. اینها نقص های فاحش اصلاح طلبان بوده است......وقتی شما استراتژی نداشته باشید، نمی توانیدپاسخگوی مردم باشید....ما نتوانستیم این را بگوییم که چه کار می خواهیم بکنیم. ما فقط کلمات زیبا گفته ایم.

اصلاحات مرد

* اصلاحات تمام شده است، در دوم اسفند ۱۳۹۸، همه چیز تمام شد، اصلاحات تمام شد، چون کرونا بود نمی شد ختم و شب هفت نمی شد گرفت، مسجد الجواد را نمی شد کرایه کنیم که بعدازظهر برای فاتحه بیایند. مردم در این تاریخ نشان دادند که از اصلاح طلبان عبور کردند.

*در قرون وسطی وقتی شاه می میرد یک اصطلاحی بود که می گفتند«پادشاه مرد،زنده باد پادشاه» این را من درباره اصلاحات به شما بگویم. می خواهم بگویم «اصلاحات مُرد و زنده باد اصلاحات» اصلاحات به آن معنایی که زیبا کلام، تاجزاده، عارف و سیدمحمد خاتمی و این و آن داشتند مرد و دیگر نیست و محال ممکن است کسی به اعتبار آنها بیاید و ۱ دانه رای بدهد،  ولی آن ضرورتی که اصلاحات را در خرداد ۷۶ آورد، الان به مراتب ضرورت وجود آن بیشتر از دوم خرداد ۷۶ است.

با یک شخصیت وجیه المله که نمی توانیم اصلاحات را رهبری کنیم

* یکی از معایب آن رهبری اصلاحات است. ما ۲۲ سال است که رهبری نداشته ایم. ما با یک شخصیت وجیه المله که نمی توانیم رهبری کنیم.  زبان من مو درآورد انقدر که گفتم ما باید یک جمع ۵ تا ۱۵ نفره که در آن دموکراسی باشد را به عنوان رهبری اصلاحات مشخص کنیم و این چند نفر تحت یک مکانیزمی انتخاب شوند، فکر نمی‌کنم برای انجام دادن این کار ما را به اوین ببرند و ممنوع الملاقات کنند، یعنی ما می توانیم این کار را انجام دهیم. مثلا الان چه کسی سخنگوی اصلاحات است؟، در مسائل خیلی مهم آقای حجاریان یک چیزی را می گوید و آقای تاجزاده یک چیز دیگر، کارگزاران یک چیز دیگر می گوید، اینطور که نمی شود، ما یک حداقلی به عنوان رهبری اصلاحات نتوانستیم درست کنیم. فقط یکسری چهره ها داریم.

اگر یک سخنگو داشتیم یک چیز واحدی گفته می شد. مگر می شود بدون رهبری مبارزه سیاسی کرد؟ لنین یک جمله معروفی دارد و می گوید «ما با حزب همه چیز هستیم و بدون حزب چیزی نیستیم.» مقصود از حزب تشکل و سازماندهی است. تشکیلاتی کار کردن چیزی بود که از همان روز اول اصلا و ابدا در جریان اصلاحات وجود نداشت.

 اول توسعه سیاسی آخر هم توسعه سیاسی

* من معتقد هستم که اول اقتصاد درست نمی شود که بعد دوم توسعه سیاسی انجام شود، من با تمام وجود معتقدم اول توسعه سیاسی، دوم توسعه سیاسی، سوم توسعه سیاسی و آخر هم توسعه سیاسی.

یک کشوری را که توانسته باشد از مدار توسعه نیافتگی ظرف ۴۰ سال گذشته خارج شده باشد و در عین حال همچنان نظام آن استبداد دیکتاتوری مطلق بوده باشد را به من نشان بدهید، همچین کشوری هیچ کجا نداریم.

 من  انسانی پاک تر از احمد توکلی ندیده ام

وی در پاسخ به این سوال که حاضریدپشت سر کدام اصولگرا  نماز بخوانید؟ گفت:

اولین و شاخص ترینشان برادرم دکتر سعید زیبا کلام است. با اینکه هزار در هزار با او فاصله دارم ولی پشت سر او نماز می خوانم. شخصیت دومی که پشت سر او نماز می خوانم دکتر احمد توکلی است، حدودا ۱۳ الی ۱۴ سالی می شود که با ایشان رفت و آمد خانوادگی داریم و انصافا  من از این انسان پاک تر ندیده ام. پشت سر آقای الله کرم هم حاضرم نماز بخوانم.

* ....یکی از دلایلی که من پشت سر آقای الله کرم نماز می خوانم این است که ایشان هنوز اتومبیل سواری ندارد(خنده) و با موتور تردد می کند.  این برای من ارزشمند است چون من می دانم که ایشان می توانستند دراین مملکت تیلیاردر باشند ولی با موتور رفت و آمد می کند و پارسال هم تصادف کرد و متاسفانه مدتی در بیمارستان بود.

من از تتلو، تتلوها، اسامه بن لادن و ابوبکر البغدادی می ترسم چون...

*من از امیر تتلو، و تتلوها می ترسم، از مائده هژبری می ترسم، امیدوارم که اشتباه کنم و از اینها نباید ترسید ولی من از اینها می ترسم. من از همه کسانی که پر از خشم و نفرت و تخریب هستند می ترسم. من از اسامه بن لادن و ابوبکر بغدادی هم می ترسم چون اینها فقط می خواهند تخریب کنند. اسامه بن لادن به جز اعدام و سربریدن چه کرد؟ من از این تیپ افراد و از این تفکر می ترسم. جا دارد که در نظام جمع شوند و فکر کنند که ما دهه هفتادی ها چه باید کنیم.

*من الان می فهمم که آن شعار دی ماه ۹۶  که گفته شد« اصلاح طلب، اصولگرا دیگر تمومه ماجرا» یعنی چه! و من چقدر ساده لوح بودم که این شعار را جدی نگرفتم. اگر شما به عمق این شعار بروید این شعار خیلی تکان  دهنده است.

در این شعار نه امیدی است، نه آینده ای ونه سفیدی و نه نوری در پایان آن و فقط تخریب درآن دیده می شود. ما با نسل جدیدمان چه کرده ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 61
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    86 1
    اصلاحات از اولش هم یه جسد متعفن بیشتر نبود
    • سید IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      39 2
      هرکس در بلاهت زیباکلام تردید دارد در حماقت خودش یقین داشته باشد!
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      15 0
      آقای زیباکلام ژاپن این حجم از صادرات را دارد ولی فساد در ژاپن رو ببینید! آقای زیباکلام کره جنوبی که نوبر است در صادرات ولی ببینید بدون اجازه آمریکا آب خوش میخورد یا خیر؟ با تفکر امثال شما و مرحوم هاشمی که میگفت کشور نیازی به موشک و شمایی که میگویید هسته ای نباشد، به کجا خواهیم رفت؟
    • DE ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      34 1
      ختم کلام نامه تمام . اصلاحات = محتویات چاه مستراح
  • نیازمند اصلاحاتیم IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 42
    دیگه کم کم باید دست کلید درب پایگاه های موشکی رو بذارید رو میز و برید . مذاکرات فشرده و فوری هسته ای - موشکی - منطقه ای - حقوق بشری به زودی کلید خواهد خورد و شما دلواپسان بسیجی نیز باید با این مساله کنار بیایید . مشرق نیوز هم دیگه کم کم باید جمع و جور کنه .
    • سرباز IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      20 0
      خیالت جمع اگه خواستیم مذاکره کنیم دیگه موشکی نیست که کلیدش رو بگذاریم روی میز چون قبلش همش رو توی سر ارباب آمریکایی شما و پایگاه هاش و ناو ها و ناوچه هاش میکوبیم ، ریاض و قطر و امارات رو هم مثل قبل بیابون میکنیم ، فلسطین اشغالی رو هم باهاش شخم میزنیم میریم اونجا گندم بکاریم .
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      15 0
      خواب دیدی خیره به زودی خواهید دید که ما دلواپسان بسیجی چه جوری ارباب های بنفششششششششششششش رو محاکمه می کنیم در ضمن ماهواره بعدی هم به زودی به فضا پرتاب میشه حالا بیشتر بسوززززززززززززززززززززززززززززز
    • انقلابی IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      6 0
      اون کسانی که کلید بی استفاده رو باید بندازن دور بنفشی ها هستند کلیدی که داشتند به هیچ قفل مشکلات کشور نخورد و باید اونو بندازن دور و بساط شون رو جمع کنند و بروند و کشور بدست نیرو های انقلاب اداره و کارها سر و سامان پیدا کنه
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    16 0
    ههه موش بخوردت. اصلاحات همون زمانی که ارزشها و آرمانهای انقلاب رو یکی یکی زیر پا گذاشت مرد.
  • mjp IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    27 0
    خخخ.اصلاح طلبان خیلی وقته برای مردم مرده.دقیقاسال هشتادوهشت اونم روز عاشورای حسینی مردم تشییع کردن افکاراصلاحاتی وخودفروختگی رو..سالگردشم انتخابات مجلس یازدهم بودکه اصلاحات به تاریخ پیوست..شماروزی برای مردم ایران تمام شدیدکه مزدوریتون برای غرب روشد.......
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    8 0
    من از تو و امریکا نمیترسم، نمیدانم ادم در این کشور وجود ندارد هر اتفاقی بی افتد باید نظر همه چیز دان را بشنویم
  • سعید IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    8 5
    آقایان با درست کردن اصلاح طلب و اصول گرا فقط فرصت به یک عده دادید تا اختلاس کنند و هر گندی زدند گفتند ما اصول گرا بودیم آنها اصلاح طلب در ماهیت هیچکدام هم فرقی نیست اصلا سال ۵۷ مگه ما انقلاب کردیم دنبال اصلاح طلب بودیم یا اصول گرا یک حزب مردم می خواستند ولا غیر
  • DE ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    23 0
    خاسته شما اصلاح طلبان براندازی نظام وتشکیل شاهنشاهی بانعلینو عمامه وتسلط کامل شیطان جهانی برکشور تحت حکومتی بظاهر اسلامی=اخوندای انگلیسی.مطمئن باشید این ارزوی مرگ اور شماست.خودتم که اعنراف میکنی
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    6 0
    مدارای نظام تموم نشه جان ما هیچ ارزشی نخواهد داشت و این جریان تهوع آور مرگ فیزیکی خودش رو هم خواهد دید.
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    8 0
    اگر آمریکا و فردی مثل ترامپ پمپئو به ایران حمله کردن دوچرخه شلیک کن. مردک صنعت و بومی سازی مقدس است اما چه چیزی جای بازدارندگی نظامی را میگیرد.
  • علی افصحی IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    16 0
    بسم الله الرحمن الرحیم.چقدر یک آدم باید بی حیا و از شرف انسانی بویی نبرده باشد که اولا از روی شنیده به قضاوت در باره اتفاق بزرگی که در گفتار زاهدی با بی بی سی رقم خورد ،پرداخته و این بار با پوشش حمله به اصلاحات و در مقام جبران حرف بی اساس خود بار دیگر حرف بی اساستری بزند این آدم نادان در جهت جبران حرف خود علیه زاهدی برگشته و می گوید «من به فرح پهلوی احترام زیادی قایلم».اخر نادان اگر می خواهی حرف بی ربط خود را جبران کنی این اظهار نظر در باره فرح که بی ربط تر می کند.زاهدی می گوید رضا پهلوی مزدور و خاین است.مادر پهلوی که تلاش می کند او رابه سلطنت برساند به هرطربقی حتی به قیمت مزدوری..و تو این وسط پیدا شده و به فرح احترام می گذاری؟! عجب رویی! تصور می شود این زیبا کلام فقط شهوت کلام دارد و بس.و چقدر قرآن در حق این آدم های پر مدعا می فرماید فیومیذ لا ینفع الذین ظلموا معذرتهم.زمانی که مسایل روشن و وضوح یابد دیگر معذرت آدم های کور دل ظالم پذیرفته نیست.این هم مصداقش کلام بی ربط زیباکلام.
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    8 0
    ما هم از وطن فروشی شما میترسیم
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    6 1
    والله من هم خیلی ازت میترسم زیباکلام !
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    3 1
    این هم واقعا حالش خوش نیست یعنی واقعا انتظار داشت شهبانو بعد از شاه شوهر کنه؟! پناه بر خدا شما چرا اینقدر مختون جنسیت زده است
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      4 0
      بعید نیست از شهبانو فرح خواستگاری هم کرده باشد. پیش خودش گفته پرستوه برم صیغه اش کنم.
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    5 0
    دوچرخه بهتر است یا موشک؟ سوالی برای نسل آینده
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      2 1
      اگه موشک نداشته باشیم امنیت نداریم،درسایه امنیت میشه دوچرخه وهرچیزی روساخت،رقابت کرد،صادرکرد،و....! بخش های مختلف وظایفی دارند،هرکسی باید کارخودشو درست انجام بده،هم صنایع موشکی وهم صنعت دوچرخه سازی و...... این مردک توحیطه کاری خودش کارشو درست انجام نمیده وداره خیانت میکنه هم باگفتار وهم باکردارش وفقط آب به آسیاب دشمن میریزه ومتاسفانه باهاش برخورداصولی هم نمیشه !ولی همیشه در روی یه پاشنه نمیچرخه!!!
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    8 0
    تتلو به ملت ایران فحش خواهر و مادر میده بعد 5 میلیون ایرانی دنبالش راه افتادن چی کار کردید با این ملت شما؟ سالی 20 هزار میلیارد بودجه فرهنگی از ما میگیرد فحش خواهر و مادرم بخوریم؟
    • IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      3 0
      تتلو کود خورده،کلام ناحق وباطل به گوینده اش برمیگرده!
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    1 0
    یه خرده دیگه بهش فشار بیآد میگه فقط پشت سر یک نفر جانم هم در بیآد نماز نخواهم خواند، م. ا.ن.....، اقلا اجازه بدین یک دوره دیگه بیآد، شاید چند تا طرح مردمی رو اجرا کرد که مردم نفسی بکشند و به درد دولتهای پر طرح و حرف و اما بیعمل بعدی هم بخورد. فعلا که همه شدیم نمک خور نمکدان شکن!
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    8 0
    این همه چرندیات را خودش تنهایی گفته یا کمکش کردن عقب افتاده را.یعنی اندازه ی بچه پیش دبستانی هم شعور نداره که آمریکا از دوچرخه نمیترسه ولی از موشک چرا.بعد عقلش نمیرسه که فرح پهلوی تو زنده بودن شاه هم بهش وفادار نبود وبا مردانی رابطه داشت خب الان چه جوری به مرده وفاداره،کلا این بابا یا واقعا خره یا خودشو به خریت زده،یا کلا زنگ تفریح رسانه ها شده وپول دریافت میکنه.
  • محمد IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    4 0
    این همه تناقض در یک نفر! من مانده ام این چطوریه که زنده است؟!. هر حرفش ناقض حرف قبلی است. به مشاوره نیاز داره.
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    4 1
    الحمدلله که خودتون اقرار می کنید عجب روزی بود روز 2 اسفند که اصلاحات مرد. الحمدلله ولی امثال تو زشت کلام ها منتظر حسابرسی هاتون باشین به زودی از دانشگاه پرتت می کنن بیروننننننننننننننننننننننننننننن
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    1 0
    عجیبه!! پس چرا من در شعار اصلاح طلب ، اصولگرا ... هم امید میبینم هم نور و هم آبادانی و پیشرفت !!! آنچه مهمه اینه که این شعار جنس اصل اصولگرائیست.
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    6 0
    افساد طلبا همشون برن به درک
  • مهران JP ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    5 0
    با سلام آقای صادق زیبا کلام می فرماید اگر کسی از شما سوال کند که معنای اصلاح طلب چیست و کیست چه می گویید؟آقای زیبا کلام، اصلاح طلب یعنی کسی که دانسته تیشه برادشته و بر پای نظام جمهوری اسلامی می کوبد. اصلاح طلب یعنی کسی که دشمنی چهل ساله غرب به سر کردگی آمریکا را قبول ندارد و حاظر نیست حتی بخاطر اعتراض هم که شده قدم بر روی پرچم آنان بگذارد. اصلاح طلب یعنی کسی که هر وقت در مجالس و مناصب کشوری رای آورد مشغول فساد اقتصادی می شود و با قدرت و ترفندهای مختلف دست بسوی آمریکا و اروپا دراز می کند و از آنها برای حل مشکلات کشوری کمک می خواهد و خواهان تعامل با آنهاست. اصلاح طلب یعنی شخصی که خود را ژن برتر می خواند و با شیادی هر چه تمامتر بدنبال گرفتن امتیاز و رانت و سرقت اموال این مملکت می باشد. اصلاح طلب یعنی اینکه شخصی روزی به نام تبادل فرهنگها و روزی دیگر به با شعار تدبیر و امید به مناصب دولتی می رسد و سپس داشته های علمی و امنیتی و مبانی انقلابی این کشور را در معرض معامله با جنایتکاران غربی می گذارد و سپس یک شکست سیاسی بزرگ را بزک کرده و به نام تنها راه نجات کشور به نام برجام به مردم می فروشد. آقای زیبا کلام، در مورد اصلاحات و فتنه انگیزیهای آنها و به عقب راندن کشور بسیار می توان گفت. ولی اگر کسی روزی از من شهروند سوال کرد که اصلاحات به معنای چیست؟ به او خواهم گفت که اصلاحات یعنی فریب،خیانت، یعنی فسادهای هزاران ملیاردی،حقوق های نجومی، ورشکستگی کارخانجات، بیکاری، گرانی،فتنه انگیزی،پشت پا زدن به آرمانهای انقلاب، خفت و زانو زدن در برابر دشمنان جنایتکاری همچون آمریکا و مبارزه خاموش با ولایت فقیه.
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      2 1
      بسیار عالیییییییییییییییییییییییییییییییییی
  • میهن پرست IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    6 0
    زیبا کلام انگار بدجور دردت گرفته! بنده خدا این روزا داره از چپ و راست میخوره!! هم از وطن پرستا هم از حزب اللهی ها... حالا اینا هیچ... غم نابودی آمریکاش رو کجای دلش بذاره!!!
  • خطاب به اقای زیبا کلام GB ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    1 0
    ادرس غلط به مردم ندین ،مملکت نه به اصلاح طلب نیاز دارد نه اصول گرا همش دکان سیاسی هست این مملکت به عملگرا احتیاج دارد ،مشکل اصلی مملکت ما این هست که اگر یک درصد لفاظی ها عمل میکردیم وضعمان خیلی بهتر بود وقتی شعار میدن تمومه ماجرا مفهومش این است که کار کنید عمل کنید نه شعار الکی بدهید و وقتی بر مسند قدرت تکیه زدید به فکر منفعت شخصی و حزبی خود باشید.این حرفهای تکراری اثری نداره کسی توجه نمیکنه ،حالا شما در مورد انگیزه های اقای زاهدی اظهار نظر کردید منم فکر میکنم شما یه حرفهایی در رسانه های خارج و داخل میزنید که خودی نشان بدهید ،"زیبا کلام نمرده،زنده باد زیبا کلام " قضاوت این مدلی جه طعمی داره اقای زیبا کلام؟ سانسورچی انصافا سانسور کنی دیگه سایت رو بازدید نمیکنم
  • DE ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    9 0
    صادق زیباکلام: ما اصلاح طلبان نتوانستیم برای دهه ۶۰ و ۷۰ و به تدریج دهه ۸۰ بگوییم که ما چه می خواهیم، آقای سید محمد خاتمی نتوانست بگوید چه می‌خواهد.// اشتباه میکنی از اول تا حالا هزاران بار گفته اند چه میخواهند خودت را به گوگولی نزن .اصلاحات همیشه گفته ما زیاده خواهیم همه اش را میخواهیم همه چیز را میخواهیم اصلا کل کشور را بدهید به ما از دم کنترات شیتیلش را بگیرید ما خودمون با خارجی ها قرار داد میبندیم بیان بار کنند ببرند. اصلاحات هم راهش و هم هدفش و هم اعمالش کاملا ثبت در تاریخ ایران شد. اصلاحات یعنی دلالی و شیتیل بگیری و بده بستون
  • رمضانعلی محمدیان IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    3 0
    بسم الله.با سلام.خداوند سبحان عز اسمه برای تفهیم لزوم مراعات تقوای رفتار در قسمتی از آیه نورانی صدونه سوره مبارکه توبه می فرماید :...من اسس بنیانه علی شفاء جرف هار فانهار به فی نار جهنم والله لا یهدی القوم الظالمین ... و کسی که بنایی بنیان نهاده بر کنار لبه پرتگاهی در مسیل (پرتگاه جهنم)کارش زود به ویرانی کشد و عاقبت او را به جهنم افکند و خداوند متعال هرگز ستمگران را هدایت نخواهد فرمود. در حقیقت نحله أباحه گرایان مدعی کذاب اصلاح طلبی در نطفه خفه شده بود و در واقعیت این مدت ضمن دریافت تنفس مصنوعی در حال پوسیدگی بیشتر بود تا امروز که بوی تعفن آن مشام سالمی را نیست که منزجر نکند هر چند آئینه عبرت خوبی شده برای هر صاحب عقل تا ببیند اگر از خداوند متعال سبحانه و تعالی کسی نترسد از هر میکروب و جاندار از حیوان پست تر مانند تتلو و بغدادی می ترسد.
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    2 0
    تا حالا نتونستین بگین چی میخواین؟؟؟ مگه چیزی هم مونده که تو خاتمی بگین؟؟؟
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    3 0
    ببخشید اینکه بعد از فوت همسر ازدواج نکنی اصلا نشانه وفاداری نیست .تجدید فراش در اسلام و ایران باستان امر رایجی است و تنهایی سخته و خلاف فطرته. اگه معیار محترم بودن این باشه .پس نعوذ بالله حضرت علی وپیغمبر خدا از نظر ایشون محترم نیستند .کوته فکری تا کجا .!!! بعد هم میشه استاد دانشگاه! احتملا باباش یا ننه اش دوباره ازدواج نکردند که تو ناخوداگاه کودکیش اثر مخرب گذاشته . ترامپ زن بازو معلوم الحال که قابل احترام نیست راکجای دلمون بذاریم که دم به دقیقه میگی باید بریم دلش را به دست آوریم. تا مشکلاتمون را حل بشه .نه در اسلام ونه در ایران باستان تجدید فراش
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    2 0
    اگه از تخریب می ترسی پس چرا که این تاج زاده وعبدی وحجاریان و هم تفکرات همش دارند آدرس کف خیابون به مردم میدهند!!! دهه هفتادیها هم لولو نیستند بیخودی مردم رانترسون از بچه هاونسلهایی که مدافعان حرم تحویل دادند. باید از خودت و تفکرات پوسیده غربپرستی ترسید .کاش این تفکر می مرد . غرب زدگی شکوفایی و خودباوری را از جوانان می گیرد واین طرز تفکر شما همیشه باعث عقب ماندگی بوده و ترسناک تر از داعیه.
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    3 0
    من انقلابی ام. من از زیبا کلام می ترسم، زیبا کلام از ابوبکر بغدادی و ابوبکر بغدادی از من می ترسد.
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    3 0
    من نه طرفدار اصلاح طلبان هستم نه اصولگرایان. هر کسی برای ایران و ایرانی قلبش میتپه ارزشمنده.ولی ایشون دیگه شورش رو درآورده، به وضوح دشمنی اش رو داره نشون میده. ایشون دوچرخه ساختن رو ارزشمندتر از ساخت موشک میدونه. اگه موشک بده چرا همه کشورها دنبال خریدش هستن؟ اگه ما سپاه و ارتش و موشک رو نداشتیم که تا الان دشمنان کشورمون رو با خاک یکسان کرده بودن.به خاطر این موشک ها هست که دشمن جرات حمله نظامی نداره و دست به دامن تحریم شده. ایشون واقعا مردم رو چی فرض کرده. اگه کسی هم از ایران دفاع کنه که ایشون مشکوک هستن بهش.ایشون داره ماهیت واقعی خودش رو نشون میده.
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    2 0
    شلیک دوچرخه ب تجاوزگران به ایران. خجالت بکش. بلد نیستی حرف بزنی. بلد نیستی حرف نزنی؟
  • كريم IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    2 0
    اصولا تمام منافقين اين را مي خواهند كه هميشه مطرح باشند و نامي از آنها برده بشود تا بتوانند بگويند كه ما هم زنده ايم و نفس مي كشيم. حالا كه از سر دولت آقاي روحاني همگي داريد حقوقهاي چندين ميليوني به جيب مي زنيد ديگر جاي ناراحتي براي شما باقي نمي ماند كه حسرت اين را داريد كه در مملكت هيچ كاره هستيد. شما كه حتي يك نفرتان هم در انتخابات راي نياورديد پس منتظر مرگ باشيد كه انشاء الله به سراغتان خواهد آمدت.
  • وطن پرست DE ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    7 0
    کاش نصف فضایی که به این دلقک بیسواد اختصاص می دی رو به رایفی پور اختصاص می دادی. زیبا کلام درحالی درمناظرات از برجام دفاع می کرد که حتی متن برجام رو هم نخونده بود. این یعنی لقب استادی رو دزدیده. متعصب و شیفته غرب
  • براتی IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    8 0
    دکتر میخ آخر تابوت اصلاح طلبان را کوبید الفاتحه
  • پ IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    1 0
    یکی از روش های تهاجمی برای انتخابات ارائه واقعی عملکرد اصلاح طلبان از الان تا انتخابات در همه عرصه ها هست مثلا توبحث فرهنگ و اموزش مدارس چه تغییراتی از ریز تا درشت انجام دادن مثل تغییر روپوش دختران تا .... که بعدا می نویسم
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    2 0
    ازخدابترسید که بسوی اومحشورمیشوید ای مردم بدانید هم عقاب خدابسیارسخت ودشواراست وهم خدا بسیاربخشنده ومهربانست. سخن خدا ست درقران نه ازمن
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      0 0
      اگربگن خداهست قیامت هست یه عده هنوز درخواب غفلت به سرمیبرن قبول ندارند تااجلشان فرارسد،۱۲۴هزارپیامبر واس هدایت انسان هاامدند فقط یک شیطان انسان راازراه امن خداانحراف میکنه! شمااگرراست میگویید جلومرگتان رابگیرید،هزارسال عمرکنی بایدبروی پدران ومادران شماکجایند؟
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    6 0
    این مردک رسماً خود را به دیوانگی زده است ... اصلاحات مرد ، مرده باد اصلاحات
  • DE ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    5 0
    این هنوز زنده اس!!!!؟؟؟؟
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    4 0
    «11» وَ إِذا قِيلَ لَهُمْ لا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قالُوا إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ‌ //هرگاه به آنان (منافقان) گفته شود در زمين فساد نكنيد، مى‌گويند: همانا ما 《اصلاحگريم》. //1- گرچه منافقان پندپذير و نصيحت خواه نيستند، ولى بهتر است آنها را مؤعظه و نهى از منكر كرد. «قِيلَ لَهُمْ» //2- نفاق، عامل فساد است. «لا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ» //3- [[منافق چند چهره بودن خود را مردم‌دارى و(اصلاح‌طلبى )مى‌داند]]. «إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ» //4- منافق،(( فقط خود را اصلاح‌طلب معرّفى مى‌كند)). «إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ» (ممكن است كسى دچار بيمارى سخت روحى باشد، ولى خيال كند كه سالم است.) //5-[( منافق با ستايش نابجا از( خود)، در صدد تحميق ديگران و توجيه خلافكارى‌هاى خويش است)]. «إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ»
  • DE ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    1 0
    خا ک بر سر بیسوادت ای زیبا کلام هنوز نتونستی بعنوان جامعه شناس تقسیم کار اجتماعی رو درک کنی و درکی روشن از تقسیم کار و کاربرد بخش صنعت و تقسیم کار و کاربرد بخش دفاعی نداری و این دو تقسیم کار رو و وظایفشون رو درک نکردی. با این مقایسه غلط حرفی که میزنی از ریشه غلط از آب درمیاد. اگه راست میگی برو به تولید کنندگان و کارخانه دار ها و وارد کنندگان کالاهای مصرفی بگو دوچرخه نمونه ایرانی بسازندو همه ما ایرانی ها ازش استقبال میکنیم ولی در مورد بخش دفاعی و نظامی حق اظهار نظر بیخودی نداری. زیرا با این نظرات غلط داری با امنیت یک کشور و مردم بازی میکنی توی بیسواد هنوز نفهمیدی که گرگ هایی مثل امریکا ، اسرائیل و عربستان وووووو این کنار گوشه ها دندون تیز کردن! موشک نداشته باشیم ، مردم ما رو یک لقمه چرب میکنند! دراوائل جنگ دستمون خالی بود و صدام شهرهای دزفول و اندیمشک و اهواز و ابادان رو هرروز با موشک چند نوبت میزد. مردم این شهرها زن و مرد و کودک و پیر بعد از دفن شهداشون همگی فریاد میزدند موشک جواب موشک! بعنوان تاریخ شناس برو این بخش های تاریخ دفاع مقدس رو حداقل مطالعه کن. ما به سپاه و ارتش تبریک می گوئیم و به انها افتخار میکنیم که توانستند وزارت دفاع ایی موفق بسازند که توانایی ساخت دفاع موشکی مستقل و بومی برای مردم ایران داشته باشند تا بتونن از مردم و سرزمین ما محافظت کنند. اشکال یک عده روشنفکر نماها اینه هرگز دلشان برای مردم ایران نسوخته و به فکر مردم و امنیت شون نیستند! برای همین دچارچرندگویی میشن.
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    2 0
    دفعات قبلی هم مُرده بودن مثلا این جماعت سگ جونن و نابود نمی‌شود هر وقت رسانه هاشون رو فیلتر کردین آنوقت نابود میشند.
  • DE ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    1 0
    صادق زیباکلام: ما اصلاح طلبان نتوانستیم برای دهه ۶۰ و ۷۰ و به تدریج دهه ۸۰ بگوییم که ما چه می خواهیم ------------------------------------------------------------------------ شما بیخود کردید چیزی بخواهید! بعد از این انقلاب عظیمی که مردم کردند باید تلاش میکردید ببینید مردم به چی نیاز دارند. مرکزیت مردم بودند نه شما ! یک عده مرفه بی درد سکولار نئولیبرال!
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    8 0
    این یارو واقعا دیوانه اس.
  • جواب : نیازمند اصلاحاتیم DE ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    1 0
    شاید توهم درکنار قبله عالمت تو پایگاه الاسد بودی و دچار ضربه مغزی شدی و شلوارت رو خیس کردی! نکنه از اون پوشک پوش های بدنام هستی؟ برای همین پرت و پلا می گی. ما توکشورمون ایران هشت هزار ساله زندگی می کنیم. شتر درخواب بیند پنبه دانه! گهی لپ لپ خورد! گه دانه دانه ! :)))))))))))))))))
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    2 0
    اصلاحات یک دروغ بزرگ است زمانی افراط زمانی تفریط ... این جریان بشدت قدرت طلب میباشد و مردم در این جریان هیچ جایگاهی ندارد
  • علی IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    1 1
    ساده لوحانه است اگر بپذیریم جریان اصلاحات از تقلای سیاسی خودش دست برداشته امثال زیبا کلام بیشتر از اینکه لیدر جریان چپ ایرانی باشند فرصت طلبانی جهت رسیدن به آرزوهای فلسفی خودشون هستند یاس زیبا کلام بیشتر فلسفی یه تا سیاسی .بن بست غرب تو همه ابر چالش های روبروش مرکب چلاق فکری لیبرال های ایرانی رو در گِل چه کنم فرو برده .فرمان خروج به سمت خیابان وشورش آدمو یاده مبارزان خشن مارکسبست میندازه که سلاح وخشونت رو تنها راه نجات خلق! میدونستند.این همه قرو قاطی شدن اصول مبارزه سیاسی چپ وراست تو لیبرال های وطنی نشان از یه بیماری فکری وبیرون روی خطرناکه!
  • IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    0 0
    به نظرم اگر چه اصلاح‌طلبان موقتا دچار انزوای سیاسی شدند ولی افکار اصلاح طلبی در میان بخشی از خواص و عوام شیوع دارد. باید نگاه غلط اصلاح طلبان در بعضی مسائل را اصلاح کرد مثل خود تحقیری در برابر دشمن و بی توجهی به ظرفیت های مردمی، ولنگاری فرهنگی، ناخالصی در ولایتمداری، غربزدگی و... تااین افکار غلط هست پس اصلاح طلبی هم هست.
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    7 0
    ای خدا این زیبا کلام می افتاد دست داعش تا بفهمه موشک به چه دردی می خورد....
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    0 0
    آقاي زيبا كلام شما و ترس پول كمك به زلزله زدگان سال قبل در اختيار شما بود لفت و ليس كردي از خدا نترسيدي ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس